Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.

Nieuczciwe i nietransparentne praktyki między przedsiębiorcami na rynku usług pośrednictwa internetowego

Dostępność: na bieżąco
Wysyłka w: 2 dni robocze
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 29,00 zł 29.00
zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
ilość szt.
Zyskujesz 2 pkt [?]
dodaj do przechowalni

Opis

Autor: Monika Woźniak

 

Postępujący rozwój cyfryzacji sprawia, że usługi pośrednictwa internetowego nabierają coraz większego znaczenia dla europejskiej i światowej gospodarki. Jedno z największych wyzwań unijnego ustawodawcy jest związane z próbą formułowania przez niego odpowiedzi na nieuczciwe i nietransparentne praktyki, na które są narażeni użytkownicy biznesowi. Cechy rynków internetowych, m.in. dwu- i wielostronność, efekty sieciowe, multi-homing, korzyści skali i serwityzacja, potęgują trudność tego wyzwania. Celem pracy jest identyfikacja podstawowych problemów związanych z nieuczciwymi i nietransparentnymi praktykami dostawców usług. Analizy są oparte na dotychczasowych postępowaniach krajowych i unijnych organów ochrony konkurencji przeciwko światowym spółkom takim jak Amazon, Google i Facebook. Autorka przybliża istniejące środki prawne mające przeciwdziałać powyższym praktykom, nie pomijając przy tym alternatywnych metod rozwiązywania sporów oraz zmian wprowadzanych przez rozporządzenie w sprawie propagowania sprawiedliwości i przejrzystości dla użytkowników biznesowych korzystających z usług pośrednictwa internetowego.

„Nieuczciwe i nietransparentne praktyki dostawców usług dotykające użytkowników biznesowych uniemożliwiają pełną realizację potencjału internetowych serwisów pośredniczących. Jako cele pracy Autorka określiła »identyfikację podstawowych problemów związanych z nieuczciwymi i nietransparentnymi praktykami na rynku usług pośrednictwa internetowego, analiza związanych z nimi dotychczasowych postępowań, a także przybliżenie istniejących środków prawnych, mających przeciwdziałać tym problemom«. Lektura publikacji potwierdza, że cele te udało się zrealizować”.

- dr hab. Anna Zawidzka-Łojek, prof. UW

 

„Problematyka badań jest wysoce istotna, jako że usługi pośrednictwa internetowego oraz szerzej, platformy cyfrowe, nabierają coraz większego znaczenia dla współczesnej gospodarki. Należy podkreślić aktualność i oryginalność publikacji. Niewątpliwym walorem jest także szeroka literatura oraz praktyka decyzyjna i orzecznicza, po której swobodnie porusza się Autorka”.

- dr hab. Marcin Wiącek, prof. UW

 


Zakup grupowy
*****

 

Spis treści

Wykaz akronimów i skrótów

Wprowadzenie

Rozdział 1 Internetowe serwisy pośredniczące

1.1. Definicja

1.2. Rynki dwu- i wielostronne

1.3. Efekty sieciowe i korzyści skali

1.4. Multi-homing

1.5. Integracja usług (serwityzacja)

Rozdział 2 Nieuczciwe i nietransparentne praktyki między przedsiębiorcami

2.1. Relacje B2B

2.2. Zasady i warunki

2.3. Zawieszanie lub usuwanie kont użytkowników biznesowych

2.4.   Pozycjonowanie i faworyzowanie produktów

2.4.1. Charakterystyka

2.4.2. Postępowania przed organami ochrony konkurencji

2.5. Przetwarzanie danych

2.6. Klauzule Most-Favoured Nation

Rozdział 3 Środki przeciwdziałania nieuczciwym i nietransparentnym praktykom

3.1. Fragmentaryzacja ochrony użytkowników biznesowych w Unii Europejskiej

3.2. Możliwości dochodzenia roszczeń

3.3. Rozporządzenie w sprawie propagowania sprawiedliwości i przejrzystości dla użytkowników biznesowych korzystających z usług pośrednictwa internetowego

Konkluzje

Bibliografia

 

Dane techniczne

Wersja publikacji Książka papierowa
ISBN 978-83-7627-181-1
Numer katalogowy 1191
Wydanie 1
Data wydania 2020/05
Seria Monografie i prace zbiorowe
Rodzaj oprawy miękka
Format 165 X 235
Ilość stron 83
Cena katalogowa 29,00

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl