Dezintegracja jako narzędzie regulacji rynku transportu kolejowego

Dostępność: na bieżąco
Wysyłka w: 2 dni robocze
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 55,00 zł 55.00
zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
ilość szt.
Zyskujesz 5 pkt [?]
dodaj do przechowalni

Opis

Autor: Stefan Akira Jarecki

Niniejsza publikacja podejmuje problematykę szczególnych mechanizmów regulacyjnego oddziaływania państwa w transporcie kolejowym. Ich celem jest umożliwienie funkcjonowania konkurencji w zakresie działalności przewozowej. Problemem, z którym muszą sobie poradzić, w tym przypadku, władze publiczne jest znacząca siła rynkowa niektórych przedsiębiorstw działających w sektorze transportu kolejowego. Źródłem tej siły są przede wszystkim szczególne bariery wejścia na rynek transportu kolejowego i wyjścia z niego. Wynikają one w szczególności ze specyficznych czynników produkcji występujących w transporcie kolejowym. Autor zauważa, że nie chodzi tu wyłącznie o liniową infrastrukturę kolejową. Istnieje wiele innych czynników produkcji o podobnym znaczeniu.

Analizę tego zagadnienia podjęto w sposób pionierski w literaturze polskiej. Oryginalne założenie autora bazuje na wyróżnieniu rozwiązań dezintegracyjnych. Polegają one na takim określeniu warunków prowadzenia działalności gospodarczej w sektorze transportu kolejowego (stworzeniu takiej struktury rynku), by związek pomiędzy czynnikami produkcji, które stanowią szczególną barierę wejścia na rynki przewozów kolejowych i wyjścia z nich a przedsiębiorstwami prowadzącymi działalność na tych rynkach uległ rozluźnieniu (osłabieniu), w ten sposób, aby czynniki te były dostępne dla wielu podmiotów funkcjonujących na rynkach przewozów kolejowych lub, co prawda, mogły być wykorzystywane w danym okresie tylko przez jedno przedsiębiorstwo, lecz podlegały swobodnemu transferowaniu (przekazywaniu) pomiędzy operatorami kolejno wykonującymi daną usługę (w sensie używania danych czynników produkcji).

 


Zakup grupowy

Spis treści
Wstęp
Rozdział I. Zagadnienia wprowadzające
1. Aksjologia regulacji gospodarczej
2. Pojęcie regulacji gospodarczej
3. Znaczenie dezintegracji jako środka regulacji rynku transportu kolejowego
Rozdział II. Infrastruktura usługowa i usługi związane z koleją
1. Dostęp od usług związanych z koleją jako bariera rozwoju konkurencji w transporcie kolejowym
2. Obiekt infrastruktury usługowej
3. Operatorzy obiektów infrastruktury usługowej
4. Udostępnianie obiektów infrastruktury usługowej
Rozdział III. Tabor kolejowy
1. Tabor jako bariera dostępu do rynku
2. Rozwiązania regulacyjne dotyczące taboru kolejowego w prawie UE
3. Ocena konieczności wprowadzenia środków taborowych
4. Wyznaczanie rynku właściwego na potrzeby analizy konieczności zastosowania środków taborowych
5. Podmioty prowadzące działalność w zakresie leasingu taboru kolejowego
6. Środki taborowe
Rozdział IV. Pracownicy
1. Konieczność pozyskania personelu, jako bariera dostępu do rynku transportu kolejowego
2. Rozwiązania regulacyjne dotyczące pracowników w prawie UE
3. Przejście pracowników pomiędzy operatorami
4. Nadawanie uprawnień zawodowych
Rozdział V. Uczestnicy rynku transportu kolejowego
Zakończenie

Dane techniczne

Wersja publikacji Książka papierowa
ISBN 978-83-7627-169-9
Numer katalogowy 1169
Wydanie 1
Data wydania 2019/02
Seria Monografie i prace zbiorowe
Rodzaj oprawy miękka
Format 165 X 235
Ilość stron 224
Cena katalogowa 55,00 zł

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl